רק ספין? דיווח: הרב שמואל אליהו יתמודד לרבנות הראשית

    איתי גדסי No Comments on רק ספין? דיווח: הרב שמואל אליהו יתמודד לרבנות הראשית

    דיווח: הרב שמואל אליהו החליט להתמודד על תפקיד הראשון לציון. מנגד, בסביבתו של הרב שמואל אליהו אומרים שהרב יקבל החלטה רק לאחר שהגוף הבוחר יתפרסם

    צילום: David Cohen/FLASH90
    18:50
    19.05.24
    נתנאל לאופר No Comments on תמונת מצב עגומה בענף הבנייה: "אולי חמישים אחוז פעילות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    באתר כיפה דווח היום (שלישי) כי רבה של צפת הגאון הרב שמואל אליהו, החליט להתמודד לתפקיד הראשון לציון, לקראת הבחירות לרבנות הראשית שצפויות להתקיים בחודשים הקרובים. בסביבתו של הרב אליהו מכחישים את הדיווח.

    גורם בכיר בסביבתו של הרב שמואל אליהו אומר שהרב טרם החליט אם יתמודד על תפקיד הראשון לציון ומבהיר כי הרב יקבל החלטה לאחר שהגוף הבוחר יתפרסם. נזכיר כי הרב שמואל אליהו הוא אביו של שר המורשת עמיחי אליהו.

    יש לציין כי אם הרב אליהו יתמודד, התמודדותו תחייב את דרעי לקבל הכרעה עוד לפני הבחירות במי הוא תומך, כדי לחזק את הדיל עם סמוטריץ' ולא להסתכן בהפסד כפול.

    מכיוון שש"ס לא החליטה במי היא תומכת ונראה שיהיה פיצול בתוך קולות ש"ס – בין חברי הגוף בוחר שתומכים ברב דוד יוסף, לבין חברי הגוף הבוחר התומכים ברב יהודה דרעי – בציונות הדתית רואים בכך הזדמנות.

    אלא שאם תהיה הכרעה מצד ש"ס, כלומר גם מצדו של היו"ר אריה דרעי ובברכתו של הראשל"צ הרב יצחק יוסף על מועמד יחיד, הרי שסביר להניח שהרב שמואל אליהו לא יתמודד בסיטואציה בה הסיכויים מוכרעים מראש לטובת מועמד ש"ס.

    בשלב זה עדיין אין מועד לבחירות ואף טרם הושלם מינוי הגוף הבוחר, כאשר מי שחסרים הם 30 נציגי השר והממשלה.

    המועמד היחיד עד כה שהכריז באופן רשמי כי התמודד הוא הגאון הרב דוד יוסף, בנו של מרן זיע"א ואחיו של הראשון לציון המכהן הגאון הרב יצחק יוסף. גם הרב יהודה דרעי, רבה של באר שבע, אחיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, צפוי להתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי ואף נפגש עם חברי הגוף הבוחר, אך טרם הכריז רשמית.



    0 תגובות